Motorokra vonatkozó szabályzatok

Aktuális szabályzatok ezen az oldalon tölthetőek le.

2024

Dragracing Kupa szabályrendszer

Street kategóriák általános elvei:

 

A motoron minden átalakítás tilos, kivétel levegőszűrő, kipufogórendszer cserélhető. Utólagos elektronika engedélyezett. Váltóelektronika engedélyezett, de az elektromos és a sűrített levegős váltó használata Tilos! Bármilyen üzemanyag használható és az Üzemanyag adalékolható! – A gépnek olyan állapotban kell lennie, hogy közúti forgalomra alkalmas legyen. Gyári vagy megfelelő műszaki vizsgára alkalmas, azaz országúti, tompított, helyzetjelző funkcióval rendelkező lámpa kötelező, hátsó lámpa is. Tükör, index, rendszámtáblatartó leszerelhető. A fékek alakíthatók, de nem szerelhetők le, minimum a gyári hatásfokot biztosító változtatott fékrendszer engedélyezett. Alumínium féktárcsa tilos!!! Közúti forgalomra alkalmas gumi használata engedélyezett. Generátor nem vehető le és nem helyezhető üzemen kívül, -A tank nem vehető le. – A hátsó lábtartó leszerelhető. Gyári váz és futómű módosítása tilos kivétel a villahidat a villa tetejétől maximum 3cm-re lehet leengedni, de ebben az esetben állítható kormánylengéscsillapító kötelező. A váz és a blokknak típus azonosnak kell lennie!

 

Robogó70:

Ebben a kategóriában Max.70ccm hengerűrtartalom engedélyezett, szívó motor. A motornak a váza tetszés szerint alakítható. A megadott köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú géppel induló versenyző azonnal kizárásra kerül!

 

Street 400:

125-400 cm3 -ig Maximális hengerűrtartalom 400cm3-ig szívómotor, eredeti hengerűrtartalom növelés nélkül. A motor teljesítménynövelése tilos, kivétel levegőszűrő, kipufogó rendszer cserélhető pálya idom engedélyezett. Utólagos elektronika engedélyezett.

 

Street 600-ig.

599-675 cm3 -ig szívómotor, eredeti hengerűrtartalom növelés nélkül. A motor teljesítménynövelése tilos, kivétel levegőszűrő, kipufogó rendszer cserélhető. Utólagos elektronika engedélyezett.

 

Street 750-954 (SD) 750-954 cm3 -ig szívómotor, eredeti hengerűrtartalom növelés nélkül. A motor teljesítménynövelése tilos, kivétel levegőszűrő, kipufogó rendszer cserélhető. Utólagos elektronika engedélyezett.

 

Street 954 Plusz. 954 cm3 -nél nagyobb hengerűrtartalommal rendelkező gépek, szívómotor, eredeti hengerűrtartalom növelés nélkül. A motor teljesítménynövelése tilos, kivétel levegőszűrő, kipufogórendszer cserélhető. Utólagos elektronika engedélyezett. Gyári Hayabusák, ZX-12-esek, Honda 1100 XX-ek, ZZR-1400 és az 1000-es gépek stb… is ide tartoznak a Street kategóriák általános elvei szerint. (Aki a kategóriában 9,4s alatt teljesít, azonnal átsorolódik az alábbi kategóriába – 900+Top, Super D 1000 – a versenyző választása szerint! )

 

900+Top

Futómű: A felnik lehetnek gyáriak típus azonosak vagy magnézium, de a szénszálas használata tilos, kivéve, ha gyárilag így adták ki a motort. Rugózó elemek cserélhetők, összehúzathatók, leültethetők. A tengelytáv addig tolható ki amennyit a gyári lengővilla enged. A lengővillának évjárat és köbcenti azonosnak kell lennie! Állítható kormánylengés csillapító kötelező! A motor szabad magassága 0,5 Bárral minimum 5 cm-re van a földtől (Ezt (is)a gépátvevők ellenőrzik!!!!) Fékek: Elől egy tárcsa, hátul egy kötelező. Alakíthatóak, de minimum a gyári hatásfokot el kell érnie. Gyári méretű féktárcsa használata kötelező. Alumínium tárcsa használata Tilos! A fékek módosítása Tilos!(gyári hullámos tárcsa engedélyezett, egyébként a tárcsa nem módosítható, de egy levehető.) Gumik: Bármilyen DOT számmal ellátott utcai profilú gumi engedélyezett. Slick gumi engedélyezett! Motor: A gyári blokkházat köteles használni a gépnél. Hengerfej gyári, de a megmunkálás engedélyezett. Szelepek, szelep ékek, szelep vezetők, szeleprugók, rugótányér és a hengerfejtömítés is bármilyenre cserélhetők. Gyári hengerfej teljes tuningja engedélyezett! Vezérlés módosítható. Hengerűrtartalom növelés TILOS, de az azonos hengerűrtartalmat adó módosított dugattyú használható. Hajtókarok, főtengely csak gyári lehet,de módosítható. A kiegyensúlyozó tengely kivehető. Váltó: A sebességváltó külső és belső áttételei tetszőlegesen változtatható. Váltóelektronika engedélyezett, elektromos és levegős váltó ENGEDÉLYEZETT, és a rajtelektronika is. Kuplung: Gyári! Lamella cserélhető, kuplungkosár cserélhető, de típus azonosnak kell lennie. Kuplungrugó csere engedélyezett. Elektronika: Gyári elektronika cserélhető. Kábelköteg cserélhető. Befecskendező elektronika is bármilyen használható. A motorról a generátor levehető. Világító berendezés megléte nem kötelező, de a vészleállító kapcsolónak elérhető helyen kell lennie a kormányon! Az oldal sztender és a kapcsolója is levehető. Optika: A motornak nem kell hasonlítani a gyári kinézetre, gyári tank használata nem kötelező, de fixen rögzített biztonságos üzemanyag tartály használata engedélyezett. Lábtartó cserélhető, hátsó levehető, tükör levehető. Hátsó váznyúlvány tetszőlegesen cserélhető, bármilyen lehet! Egyéb: Kipufogó dob használata Kötelező! Légszűrő bármilyen lehet. Ülés bármilyen lehet, szilárd aljzattal kell rendelkeznie és fixen rögzített. Semmiféle plusz súly nem helyezhető el a motoron. Minimum korhatár 18 év (kivétel 3 év bizonyított drag versenytapasztalat)! Üzemanyag: Magyarországon kereskedelmi forgalomba lévő bármilyen benzin üzemanyag vagy versenybenzin és ezek adalékolhatók! Az első futómű összehúzásához engedélyezett az AMA és SCHNITZ feliratú drag spanifer is! Hayabusák, ZX-12-esek, Honda 1100 XX-ek, ZZR-1400 és az 1000-es gépek stb… is ide tartoznak a fenti módosítási lehetőségekkel. Összevont kategória. Teljesen gyári állapotú gépek számára a Közönség 954+ kategóriában indulás javasolt.

 

D 600

Hengerűrtartalom: 600 cm3 Hengerűrtartalom növelés TILOS! Minden más szabad!

Futómű: A felnik lehetnek gyáriak típus azonosak vagy magnézium, de a szénszálas használata tilos, kivéve, ha gyárilag így adták ki a motort. Rugózó elemek cserélhetők, összehúzathatók, leültethetők. A tengelytáv addig tolható ki amennyit a gyári lengővilla enged. A lengővillának évjárat és köbcenti azonosnak kell lennie! Állítható kormánylengés csillapító kötelező!A motor szabad magassága 0,5 Bárral minimum 5 cm-re van a földtől (Ezt (is)a gépátvevők ellenőrzik!!!!) Fékek: Elől minimum egy tárcsa, de ajánlott a két tárcsa, hátul egy kötelező. A fékek alakíthatók, de minimum a gyári hatásfokot el kell érnie. Gyári méretű féktárcsa használata kötelező. Alumínium tárcsa használata Tilos! A fékek módosítása Tilos!(gyári hullámos tárcsa engedélyezett, egyébként a tárcsa nem módosítható) Gumik: Bármilyen DOT számmal ellátott utcai profilú gumi engedélyezett. Slick gumi engedélyezett! Motor: A gyári blokkházat köteles használni a gépnél. Hengerfej gyári, de a megmunkálás engedélyezett. Szelepek, szelep ékek, szelep vezetők, szeleprugók, rugótányér és a hengerfejtömítés is bármilyenre cserélhetők. Gyári hengerfej teljes tuningja engedélyezett! Vezérlés módosítható. Hengerűrtartalom növelés TILOS, de az azonos hengerűrtartalmat adó módosított dugattyú használható. Hajtókarok, főtengely csak gyári lehet,de módosítható. A kiegyensúlyozó tengely kivehető. Váltó: A sebességváltó külső és belső áttételei tetszőlegesen változtatható. Váltóelektronika engedélyezett, elektromos és levegős váltó TILOS, és a rajtelektronika is. Kuplung: Gyári! Lamella cserélhető, kuplungkosár cserélhető, de típus azonosnak kell lennie. Kuplungrugó csere engedélyezett. Elektronika: Gyári elektronika cserélhető. Kábelköteg cserélhető. Befecskendező elektronika is bármilyen használható. A motorról a generátor levehető. Világító berendezés megléte nem kötelező, de a vészleállító kapcsolónak elérhető helyen kell lennie a kormányon! Az oldal sztender és a kapcsolója is levehető. Optika: A motornak nem kell hasonlítani a gyári kinézetre, gyári tank nem kötelező, de fixen rögzített, biztonságos üzemanyag tartály használata engedélyezett. Lábtartó cserélhető, hátsó levehető, tükör levehető. Hátsó váznyúlvány tetszőlegesen cserélhető, bármilyen lehet! Egyéb: Kipufogó dob használata Kötelező! Légszűrő bármilyen lehet. Ülés bármilyen lehet, szilárd aljzattal kell rendelkeznie és fixen rögzített. Semmiféle plusz súly nem helyezhető el a motoron. Minimum korhatár 18 év (kivétel 2 év bizonyított drag versenytapasztalat)! Üzemanyag: Magyarországon kereskedelmi forgalomba lévő bármilyen benzin üzemanyag vagy versenybenzin és ezek adalékolhatók! Az első futómű összehúzásához engedélyezett az AMA és SCHNITZ feliratú drag spanifer is!

 

Super D 1000

Teljes motor tuning engedélyezett. Köbcenti növelés engedélyezett. CSAK SZÍVÓ MOTOR! A generátor levehető. Alu féktárcsa tilos! Váltóelektronika engedélyezett, de a váltást a vezetőnek kell kezdeményeznie. Forgalmival nem kell rendelkeznie a gépnek Szilárdan rögzített ülés kötelező. Gyújtásmegszakító beépítése kötelező!!! -Optikai külalak utcai kinézet!Matricázott vagy festett első- hátsó lámpa kötelező! -Tengelytáv 1730mm max -0,5 Bárral a motor szabad magassága minimum 5 cm-re van a földtől -Váltón bármi módosítható -Ha működő lámpa van a gépben akkor a tükröt lámpát le kell ragasztani! -Sárvédők utcai motornak megfelelően, első sárvédő kötelező -Ülés, megfelelően rögzített, bármilyen lehet -Oldalsztendert rögzíteni kell, vagy nem muszáj, hogy sztender legyen a gépen -Turbo és kompresszor TILOS! -Nitro TILOS! -Rugózás: Bármilyen lehet, de működjön, a hátsó kimerevíthető -Gumik: Street kategória (DOT szám kell, de a Not for Highway use felirat kizáró ok) – -Első gumi szabadon választható -Kerekek: Bármilyen elfogadott -Kitámasztó nem lehet -Fix Gyújtásmegszakító kötelező -Első tengelyre max. 10kg-ig szimmetrikusan elhelyezve súlyt lehet feltenni de biztosítva kell lennie -Egyedi vázas lehet a motor de titánium használata vázon tilos! -Működő két külön körös fékrendszer kötelező, s az első féktárcsákból minimum egy kötelező! -Kuplungnál bármilyen módosítás lehet, de zártnak kell lennie! -Rajtelektronika használata lehetséges!

 

Superstreet

Teljes motor tuning engedélyezett. Köbcenti növelés engedélyezett. A generátor levehető. Alu féktárcsa tilos! Váltóelektronika engedélyezett, de a váltást a vezetőnek kell kezdeményeznie. Forgalmival nem kell rendelkeznie a gépnek Szilárdan rögzített ülés kötelező. Gyújtásmegszakító beépítése kötelező!!! -Optikai külalak utcai kinézet! Matricázott vagy festett első- hátsó lámpa kötelező! -Tengelytáv 1730mm max -0,5 Bárral a motor szabad magassága minimum 5 cm-re van a földtől -Váltón bármi módosítható -Ha működő lámpa van a gépben akkor a tükröt lámpát le kell ragasztani! -Sárvédők utcai motornak megfelelően, első sárvédő kötelező -Ülés, megfelelően rögzített, bármilyen lehet -Oldalsztendert rögzíteni kell, vagy nem muszáj hogy sztender legyen a gépen -Turbo és kompresszor lehet -Nitro lehet -Rugózás: Bármilyen lehet de működjön, a hátsó kimerevíthető -Gumik: Street kategória(DOT szám kell, de a Not for Highway use felirat kizáró ok) – -Első gumi szabadon választható -Kerekek: Bármilyen elfogadott -Kitámasztó nem lehet -Fix Gyújtásmegszakító kötelező -Első tengelyre max. 10kg-ig szimmetrikusan elhelyezve súlyt lehet feltenni de biztosítva kell lennie -Egyedi vázas lehet a motor de titánium használata vázon tilos! -Működő két külön körös fékrendszer kötelező, s az első féktárcsákból minimum egy kötelező! -Kuplungnál bármilyen módosítás lehet, de zártnak kell lennie! -Rajtelektronika használata lehetséges!

 

ModiTwin

kitámasztó nem lehet. Futómű módosítása engedélyezett, tuning és nitro is. Turbo és kompresszor valamint bármilyen feltöltő lehet. Bármilyen üzemanyag lehet. Vázgeometria szabadon alakítható. DOT számos és slick gumi hasznáható, de Drag-gumi nem.